~Tahun Baru 1434 Hijrah~

          Salam buat diriku yang hina... Hmmm.. sekarang pukul 2.52 pagi.. lebih kurang dalam 7 jam yang lepas, tahun baru Hijrah telah membuka tirai... bermakna , 1433 Hijrah telahpun berlalu.. hm, apa la matlamat baru yang nak dilakarkan semperna tahun baru Hijrah 1434H ni yek... bukan selalu dapat duduk diam sorang diri dan muhasabah balik apa yang telah ana buat sepanjang tahun lepas. Banyak perkara sia-sia telah ana laksanakan..  ana nekad, tahun ni perlu berubah ke arah yang lebih baik.. YEA!! yakin!!!

          OK... sekarang pukul 3.00 pagi bersamaan 1 Muharram 1434 Hijrah... Matlamat,matlamat.... alamak, nak capai apa yek tahun ni.. Hari tu ada sorang sahabat , namanya Mujahidah Nuruljannah, post tentang sorang Ustaz yang dulunya pernah ambil kos engineering di Australia..hebat orangnya.. ana singgah sebentar diblognya... http://inijalanku.wordpress.com/about/ ... terkenal dengan gelaran "Ustaz Engineer" ...huhu... bila baca susur alir Ilmu yang dituntut, memang sangat kagum. ana pun nak jadi seperti beliau.. Ha,mungkin ni boleh jadi tali ukur matlamat ana..hmm....apa yek..

         BAIKLAH, INI MATLAMAT ANA, MOHAMAD ALIF BIN YUFUF SEMPERNA TAHUN BARU 1434 HIJRAH :

1. Solat fardhu penuh 5 kali dalam sehari secara berjemaah mahupun sorang2 (kalau tertido terutama Subuh..hehe..)

2. Jaga pemakanan. Tak nak da makan sesuka nafsu jek.. lepas ni nak kawal pemakanan.. makan hanya   makanan yang betul-betul diyakini Halal dan Baik.

3. Tuntut Ilmu. Selama ni ana selalu beri alasan tak minat kos Kejuruteraan Bahan disebalik result yang kurang cemerlang dan selalu tak datang kelas. Hari dan saat ini, ana berazam untuk tidak lagi ponteng dan akan tuntut ilmu walaupun Ilmu tersebut ana tak minat sangat.

4. Berbakti pada agama Islam. Mulai pagi ni, ana akan cuba sedaya-upaya untuk sumbangkan tenaga muda ni untuk perjuangan Islam. Tak nak lalai2 lagi da..

5. Game. Ana akan cuba kurangkan main game di asrama mahupun di rumah.. Lebih baik kalau dapat tinggal terus tabiat tersebut..InsyaAllah.. dah bosan main game, nak tuntut Ilmu pulak.

6. Persediaan sebagai seorang suami. InsyaAllah kalau ana ada jodoh suatu hari nanti.. jadi kena prepare banyak Ilmu.. sebab nanti nak bimbing isteri masuk Syurga.. Nak jadi suami terbaik..!

          Moga Allah s.w.t. menerima taubat hambaNya ini... "YA ALLAH, janganlah Engkau palingkan hati kami setelah Engkau memberi petunjuk kepada kami.. Berikanlah kami rahmat dari sisiMu, sesungguhnya Engkaulah yang Maha Pemberi Rahmat..."

          "YA ALLAH, AMPUNILAH SEGALA DOSA YANG TELAH AKU LAKUKAN SEPANJANG HIDUPKU YA ALLAH... YA ALLAH AMPUNILAH SEGALA DOSA KEDUA IBU BAPAKU, KELUARGAKU, GURU-GURUKU, RAKAN-RAKANKU, DAN SELURUH UMAT ISLAM, SAMADA YANG MASIH HIDUP MAHUPUN YANG TELAH MENINGGAL DUNIA SESUNGGUHNYA ENGKAULAH YANG MAHA PENGAMPUN YA ALLAH"

          "YA ALLAH, SAYANGILAH KEDUA IBU BAPAKU SEBAGAIMANA MEREKA TELAH MENYANYANGI AKU SEWAKTU AKU MASIH KECIL YA ALLAH.. YA ALLAH, KURNIAKANLAH KAMI TAUFIQ DAN HIDAYAH MU YA ALLAH.. KURNIAKANLAH KAMI HATI YANG BARU YA ALLAH.. BUKAKANLAH PINTU HATI KAMI YA ALLAH.. SAYANGI KAMI YA ALLAH... DAN TERIMA LAH TAUBAT KAMI, YA ALLAH YA TUHAN KAMI..."

          ~Aamiin~

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

0 Response to "~Tahun Baru 1434 Hijrah~"

Post a Comment

Powered by Blogger.